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El nuevo Instagram de Gucci es un homenaje a las influencers de la historia del arte

"Aurelia (Fazio’s Mistress)" (1863), de Dante Gabriel Rossetti. Imagen: Tate Museum, Londres
Words mor.bo

Si aún no sigues a Alessandro Michele en Instagram, te pierdes diariamente de lo que parece ser su proceso mental en cuanto a la inspiración: todos los días vemos imágenes de cosas al azar que llaman su atención, ya sean sus perros, una cortina barroca, su increíble colección de anillos, un atardecer en Italia, o una obra de arte renacentista. Es una pequeña caja de Pandora que nos hace ver de manera muy clara cómo crea las tan buscadas colecciones de Gucci.

Ahora, Michele lanzó para la marca a la que sirve como director creativo una nueva cuenta de Instagram llamada @guccibeauty, que en primer lugar nos hace pensar que en un futuro no muy lejano la firma no solo podría estar adentrándose en el negocio de los cosméticos, sino que sirve como una nueva moodboard para Michele, y lo que representa la belleza para él, todo con la ayuda de la historia del arte.

 

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Title: Portrait of Dido Elizabeth Belle and Lady Elizabeth Murray, 1778 Author: David Martin Museum: Scone Palace, Scotland ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ One of the subjects of this dual portrait from 1778 is Dido Elizabeth Belle, who was born into slavery — her mother was African and her father a Scottish Captain in the Royal Navy. Only when her mother died did her father come to claim her. Dido became an aristocrat — free and educated — raised among gentry like the other young woman pictured, Lady Elizabeth Murray. It was only in the 1990s that Dido’s identity in this work by David Martin was determined. The canvas now occupies a place of pride in the Scone Palace. #GucciBeauty — @kchayka Image of Dido Elizabeth Belle and Lady Elizabeth Murray, daughters of Sir John Lindsay and David 2nd Earl of Mansfield by David Martin (1737 – 1797) from the Earl of Mansfield’s collection at Scone Palace, Scotland. Copyright © 2018 remains at all times with the Earl of Mansfield, Scone Palace, Scotland.

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Las publicaciones de la cuenta abarcan obras desde el año 130 d. C., y retratos famosos de todo tipo: es como un recorrido por el arte que inspira a Michele (desde los Uffizi en Florencia hasta el Metropolitan Museum of Art en la ciudad de Nueva York), y lo mejor de todo es que cada post va acompañado de una descripción de la obra, escrita por un grupo de escritores de arte y críticos que incluyen a Tatiana Berg, Britt Julious, Larissa Pham, Antwaun Sargent, y Kyle Chayka, según nos explica la página oficial de Gucci.

“El arte es la forma en que la humanidad se documenta a sí misma. A través de este grupo de obras, podemos ver cómo los artistas ven no solo sus sujetos, sino también sus sociedades y civilizaciones. Cada pintura congela un momento particular entre las personas. A veces es literal: pueden estar en el mismo pequeño espacio de estudio. En otras piezas, el encuentro es imaginado, como en el caso de temas religiosos o históricos. La belleza representa un ideal de cada lugar y época, un estilo que el artista consideró que valía la pena preservar. A veces significaba altas líneas y altos collares, como la Inglaterra isabelina, pero también puede ser una blusa simple de mujer nativa de un retrato de 1876 del pintor Felipe Santiago Gutiérrez, uno de los primeros artistas mexicanos internacionales”.

Con este proyecto, Gucci busca mostrar que la representación de la belleza sigue evolucionando a medida que nos damos cuenta de la amplitud de la historia del arte, y a través de esta colección es posible observar cómo la belleza no tiene una definición estricta, sino que va evolucionando con el tiempo a través de distintas culturas.

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Title: Untitled (Eva), 2018 Author: Simone Kennedy Doig
Location: Baert Gallery, Los Angeles. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Born in London in 1994, #SimoneKennedyDoig spends her time between her birthplace and Trinidad, where she moved to in 2002 and spent much of her childhood. Her works deal with intersectional identity, which for Kennedy Doig is informed by her experiences in Port of Spain and London. This is an oil painting that portrays two young women, friends in front of a mirror, staring at their own reflections. One figure, applies makeup, heightening her own sense of beauty while the other female casts a glance upon her. The expression captured in the onlookers gaze contributes to an atmosphere tinged with perhaps a small dose of envy. The image offers a psychological exploration of femininity from a female's perspective, standing in contrast to the male gaze and the usual depictions of women throughout art history. #GucciBeauty — @sirsargent Courtesy of the artist and Baert Gallery, Los Angeles.
Photo: Joshua White.

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Title: Portraits of two women, 1950 Author: Lois Mailou Jones Private Collection ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Nearly every moment of #LoisMailouJones’s life was captured and shared through her paintings. Her style traversed the aesthetic landscape, first mimicking the work of the post-Impressionists and then drawing from the rich colors and symbols of Africa and Haiti, where she often traveled. In her portraits, Jones was known for her ability to capture the rich complexities of black skin tones, rendering her subjects (often her friends or students from Howard University, where she taught) as near three-dimensional figures. Styled in feminine blouses with red lips and curled hair, Jones manages to capture each woman’s beauty in this 1950 painting’s tight headshots. Jones suggests a familiarity and bond between the two only found through family or friendship. #GucciBeauty — @britticisms Lois Mailou Jones Pierre-Noel Trust

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Title: Woman At Toilette / Keshō no onna, 1918
Author: Hashiguchi Goyō Museum: LACMA, Los Angeles ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Ukiyo-e, a Japanese movement, was characterized by its depictions of beautiful women and landscapes that reflected the newly hedonistic “floating world” created by Tokyo’s economic growth in the Edo period. In this 1918 portrait, Hashiguchi Goyō, a woodblock artist, uses delicate lines to render a beautiful woman applying powder to her skin. Her fully exposed shoulder is alluring in contrast to her demure expression, and she seems to be caught in a personal, domestic moment — underscoring the tension and seduction in the delicate balance between public beauty and private adornment. The image is in the collection of @LACMA, one of the #GucciPlaces.
#GucciBeauty — @lrsphm Image courtesy of LACMA

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